31

ریزش موی سر را با آب پیاز و عسل درمان کنید

از کتاب: درمان طبیعی

ریزش مو یکی از معضلاتی است که این روزها افراد را به شدت نگران کرده است.آب پیاز یکی از بهترین درمان های خانه گی برای ریزش مو ،طاسی موی سر و موهای نازک است. سلفر موجود در آن گردش خون را بهبود میبخشد، فولیکول مو را تحریک کرده و باعث رویش مجدد مو میگردد. علاوه بر این، پیاز به کنترول کردن مشکلاتی از قبیل شوره و عفونت سر و سفید شدن موها کمک میکند،و افزودن عسل ،خاصیت ضدبکتریائی دارد که پوست سر را سالم نگه میدارد و شورهٔ سر و در نتیجه ریزش مو را کاهش میدهد.و به نرم و درخشان شدن موها کمک میکند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و رطوبت را جذب میکند..پژوهشی که در نشریه درماتولوژی در سال ۲۰۰۲ نشر شد، و طبق آزمایشات بعمل آمده، نشان داد رویش مجدد موهای افرادی که به ریزش و طاسی موی سر دچارند و به مدت یک ماه روزانه یک مرتبه از این ترکیب به سر خود زدند، شاهد رویش مجدد موی سر خود بطور چشمگیری بوده اند .


طرز تهیه آب پیاز و عسل برای درمان ریزش مو و طاسی:


این ترکیب گیاهی درمانی معجزه آسا در درمان ریزش و طاسی موی سر است و در درمان سفیدی مو ،عفونت پوست سر و شوره و ریزش ایرو و شفافیت موی سر نیز بسیار موثر است.


مواد مورد نیاز:

  •  ۱ عدد پیاز
  • عسل
  • یک قاشق مرباخوری ( روغن های ، کنجد ، ناریال، تره تیزک٬ (ماسترد انگلیسی) و روغن بادام ،زیتون، نعناع)، از یکی از این روغنها که در دسترس باشد، درین ترکیب استفاده کنید.این روغنها گزینه های خوبی استند زیرا باعث رویش مو میشوند.


مراحل:

یک عدد پیاز را پوست و رنده کنید، سپس از یک پارچه تکه٬ برای کشیدن آبپیاز استفاده کنید و یا میتوانید از آبمیوکش استفاده کنید. سپس ۲ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق مرباخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید، و برای از بین بردن بوی پیاز و خواص بیشتر میتوانید از یک قاشق مربا خوری آبلیمو یا گلاب استفاده کنید.


این ترکیب را درون ظرفی بریزید و به قسمت های طاس و یا تمام کف سر خود بزنید.روی سرتان را با یک خریطهٔ پلاستیکی بپوشانید و بگذارید حداقل ۲ ساعت روی موی سرتان بماند.سپس سرتان را با یک شامپوی گیاهی بدون مواد کیمیائی بشورید. (شامپو طفلانه )


از این ترکیب خانه گی یک روز درمیان در صورتیکه پوست سر٬ شاریده و یا زخمی نباشد ، به مدت یک ماه ، استفاده کنید تا شاهد معجزه رویش مجدد موی سر خود باشید.